Resepi Sayur Campur

Resepi Sayur CampurKalau korang susah sangat nak fikir sayur apa nak masak, masak jela sayur campur. Resepinya pun senang je nak buat.



Bahan-bahan

- Bunga kobis (potong)
- Brokoli (potong)
- Lobak merah (potong)
- 4 biji cili padi (potong serong)
- 2 biji bawang besar (hiris)
- 2 ulas bawang putih (ketuk)
- 1 sudu makan sos tiram
- Garam secukup rasa
- Air

Cara-cara

- Okay sayur tu terpulang nak masak banyak mana, tapi resepi ni untuk 2 orang makan ye.
- Panaskan api untuk menumis, then tumis bawang putih sampai garing dan naik bau.
- Kemudian masukkan sos tiram, kacau dan masukkan semua jenis sayur tadi. Kacau lama sikit sebab sayur ni jenis keras jadi ambil masa sikit untuk lembut.
- Then masukkan bahan lain seperti cili, bawang besar dan air. Kalau nak kuah, lebihkan air ye. Kalau kurang masin tambahkan garam.
- Kacau sebati dan angkat.

Okay siap dah sayur campur, budak-budak pun suka nak makan kan sebab sayur ni macam-macam warna. Selamat mencuba.

0 comment... add one now