Resepi Capati

Resepi Capati

Selain roti canai, capati ni salah satu menu feveret kalau makan dekat mamak. Sambil menyembang, minum pulak teh o pehh memang lama lah melepak kat situ. So kalau nak melepak kat rumah sambil makan homemade capati oleh cuba resepi ni.


Bahan bahan

1 cawan tepung atta
Secubit garam
Air suam untuk bancuh tepung
3 sudu makan minyak

Cara cara

Satukan tepung, garam dan air suam. Gaul hingga menjadi doh. Masukkan  minyak sikit sikit sampai doh tak melekatpada jari. So ak payah habiskan minyak tu pun takpe. Biarkan doh selama 10-15 minit, tutup bekas tu ye. Sambil tu panaskan kuali leper. Doh tadi bentukkan jadi bebola kecil. Lepas tu tekan supaya leper macam nak buat roti canai tu. Then masa nak mencanai, celupkan dalam tepung atta supaya tak melekat. Masak capati dengan api yang kecil.

Selamat mencuba!

0 comment... add one now